wendy-kers-deel-1-257_websize

Open deur

Je ‘Over Mij’-pagina is cruciaal!

‘Wat een open deur’ denk je, als ik je zeg, dat de uitstraling van je website professioneel moet zijn. Wellicht nog een open deur, als ik daar aan toevoeg, dat deze ook persoonlijk en aansprekend behoort te zijn.⠀⠀

Klinkt dat laatste logisch maar ook lastig om praktisch uit te voeren?

Bedenk dan eens hoe jij zoekt en websites bekijkt. Jij wil je graag aangesproken voelen toch? Een stukje herkenbaarheid in de geschreven tekst, maakt dat je meer te weten wil komen en dus blijft lezen. Zeker wanneer jij je aangesproken voelt omdat het probleem (of misschien nog wel sterker: de pijn) dat wordt geschetst, joùw probleem exact weergeeft. Alsof de schrijver in jouw hoofd zit.

Dat gevoel zorgt ervoor dat je meer wil weten en verder gaat zoeken naar de oplossing, die deze schrijver klaarblijkelijk te bieden heeft. En dat gevoel is wat ook jij jouw potentiële klanten wil laten ervaren: bij jou moeten zij zijn!

‘Over Mij’-pagina: aangenaam vertrouwd

Eenmaal op jouw site beland, gaat deze klant verder zoeken. En vaak is dan de eerstvolgende stap, althans voor mij geldt dit zeker, op zoek gaan naar de ‘Over Mij’-pagina.

Mensen, en dus ook jouw potentiële klanten, willen ook een goed gevoel krijgen bij de dienstverlener of aanbieder àchter het product. Nieuwsgierig als wij zijn, willen wij weten wie er achter de dienst die wordt aangeboden, zit. Want ook daarvan zoeken wij het gevoel dat het ok is. Het moet (tot op zeker hoogte) vertrouwd aanvoelen.

Besteed daarom altijd voldoende aandacht aan de invulling van jouw ‘Over Mij’-pagina. Stel jezelf zó aan de lezer voor, dat ze na het lezen van jouw introductiepagina het gevoel hebben, dat ze jou kennen, al is dit maar ten dele. Geef ze een virtueel vertrouwd gevoel. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Hoe je dat doet? Ik geef je een aantal tips:

  • begin met je naam en achternaam
  • omschrijf wat je doet door één of twee onderscheidende punten te noemen. Dus bijv. niet alleen ‘kindercoach’ neerzetten, maar ‘kindercoach, die zich richt op kinderen met ADHD’.
  • zet uiteen wat jij voor de klant kan betekenen door in een paar zinnen een droomsituatie te schetsen. Wat is de situatie, nadat de klant jouw dienst heeft afgenomen?
  • maak het extra persoonlijk door iets leuks en vermakelijks over jezelf toe te voegen. ‘Wat je echt van mij moet weten..’ of ‘Je mag me wakker maken voor..’
  • beschrijf kort wat jouw aanbod is
  • sluit af met een krachtige Call To Action (#CTA)

Virtueel vertrouwd voelen

Maak van onder andere deze bovenstaande punten een mooi, aansprekend en duidelijk verhaal. Zet niet gelijk je levensgeschiedenis in geuren en kleuren neer, maar maak je professionele verhaal persoonlijk, zodat je potentiële klant een positieve connectie met je voelt en Zorg dat het tot de verbeelding spreekt door een paar mooie beeldende voorbeelden toe te voegen. ⠀⠀⠀⠀

Onlangs heb ik ook mijn ‘Over Mij’-pagina weer eens onder de loep genomen en aangepast. Ben benieuwd wat jij ervan vindt! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

☛ Hoe ziet jouw ‘Over Mij’-pagina eruit? Kom je er niet uit, laat dan een reactie achter en ik kijk graag met je mee!